2010-01-25

Sveriges populäraste ring

Sveriges populäraste ring är varken i guld eller silver. Jag tror inte ens att kronprinsessans förlovningsring kan konkurrera utan den folkkära falukorvsringen vinner.

Jag är ingen älskare av falu och är definitivt i minoritet, för korven kommer alltid högt upp på alla listor över de populäraste middagsrätterna. Snabbt, barnvänligt och hemlagat. Här är mina tips för att ge korven lite mer spänning:

Köp en faluböj av den bästa, högt köttinnehåll och gärna eko.
Fyll den med allt gott från Medelhavet som du kan komma på.Ugnsbaka.


I kväll ger sig trion Schyffert, Haag och hemmafrun på den industrilagade maten. Hur gick det till när vi överlät till någon annan att laga? Låter intressant, jag kommer att titta.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar det fanns bättre korv överlag. Korv av bra kvalitet så man kan ge sina barn utan att känna att det är spillet efter allt annat som man har i korven. Det skulle sälja väldigt bra och det skulle inte göra något om det kostade lite mer. Varför kan det inte stå vilket slags kött som är i?

    Landet brunsås vill jag inte missa idag. Det skall bli kul.

    NIna

    SvaraRadera
  2. Hittar du lokalt tillverkad korv så brukar den vara av högre kvalitet. Kolla innehållsförteckningen. Ekologiska produkter brukar också hålla en högre kvalitet. Ett tips till barnen: Änglamark prinskorv är suveränt god.

    SvaraRadera