2012-05-21

Greetings från Åland!




Ge mig telefonnumret till någon som kan flyga över mig till Åland i helikopter, jetplan eller något annat snabbt färdmedel! Jag har ett brännande begär att få åka dit nu på direkten. De här bilderna dök nämligen nyss upp i min mailbox från en vän som spenderat dagen på Ramsholmen, ett par kilometer väster om Mariehamn. Det ser makalöst härligt ut och det sägs att ramslöken växer ymnigt. Man får inte plocka ramslöken men ett par nävar kan jag kanske lägga beslag på.

Ramslök smakar friskt av färsk lök med tydlig vitlökskaraktär. Jag tycker att det är något pepprigt asiatiskt över de gröna bladen och känner att de skulle sitta fint i en wok med biff och ostronsås. Traditionellt använd ramslöken till pesto, i soppor och sallader. Mumma kardemumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar