2009-04-08

Påsklandet

Påsk=landet och jag längtar efter påskägg med överraskningar, lata dagar och långa uteluncher. Kanske, kanske finns det nässlor att plocka. Så här på ett ungefär tror jag maten kommer att se ut:

Den varmrökta lax är självklar och med grön gräddfilssås förvandlas den till en långsam lunch med vin.

Till lammsteken serveras en rotfruktsgratäng med parmesan. Blir det rester återuppstår den till lunch med italienska delikatesser.

Körsbärstårtan räcker hela helgen. Tips. Ekologisk och Rättvisemärkt choklad från Eguale smakar bäst.

Små ugnsomeletter blir en bra starter. Jag byter laxen mot lyxigare löjrom, gräddfil och finhackad rödlök.

4 kommentarer:

  1. Jag hittade nässlor i förrgår och de blir till nässelpesto och om jag hittar mer så blir det soppa också till barn och barnbarn på påskafton.
    Glad påsk
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Härligt, då kommer jag säkert också att hitta dem. Nässelpesto är en höjdare. Ha en skön påsk!

    SvaraRadera
  3. Åh, helt perfekt även för mig som gör GI/LCHF och jag som köpt hem lax...mums!!
    Tack och ha en trevlig påskhelg!

    SvaraRadera
  4. Trevlig påskhelg till alla, njut av ledig tid och maten.

    SvaraRadera