2010-08-26

Inget fusk

I går åkte jag runt med en deg i barnstolen, tryggt förankrad med säkerhetsspälte så att den inte skulle trilla ner på bilgolvet. Nej, jag har inte blivit galen utan saken är den att de allra godaste briocherna får man om degen fått jäsa kallt i 12 timmar. Att fuska, nej det är inte min grej.

Degen fixade jag och dottern och efter en natt i kylskåpet fick den VIP-behandling och i sällskap med en kylklamp åka direkt till fotograferingen. Några blev söta med florsocker och finrivet citronskal till mysfika och resten toppades med sesamfrön och ska mumsas som tillbehör till soppa.

Receptet och de riktiga bilderna kommer i Mersmak framåt julen. Men en god torsdagsoppa kan jag bjuda på redan nu och vad passar bätte till briocher än en fransk bondsoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar