2009-11-20

Kakklassiker


Här har ni advents godaste kakor. Två klassiker där åtminstone den ena nästan har tantvarning. Tant eller inte, jag älskar mandelmusslor. Fyllda med grädde och bär är de den optimala efterrätten. Baka dem redan nu, frys in och du kan stoltsera med det bästa glöggtilltugget.

Pepparkaksmuffins i Birsta blev en succé. Vill du också provsmaka? Gå direkt till Coop Extra i Sundsvall. Vi ses där!

Alltid nybakat-tips:
Det är inte bara mandelmusslorna som tål att frysas. Pepparkaksmuffinsen kan gå samma väg. Spar dock toppingen till det är dags för servering.


4 kommentarer:

  1. Psst... Om du klickar på mandelmussel-länken hamnar du på pepparkaksmuffinsen.

    //ÅsaS

    SvaraRadera
  2. Wow, din blogg är fantastiskt. Hur är det möjligt att jag inte hittat hit tidigare?!

    SvaraRadera
  3. länken till mandelmusslorna är fixad. Ber om ursäkt för mitt slarv. Välkommen hit Tina, kul att du gillar min mat.

    SvaraRadera
  4. Wow, nu har jag kollat din blogg Tina. Vilket mästerverk. Grattis.

    SvaraRadera