2009-09-04

Stegmiss

Någon har dopat min stegräknare. Fast åt fel håll, den räknar bara vart tionde steg, typ. 33 ynka kalorier är vad jag förbrukat, vilket blir sisådär 1,3 kilometer. Löjligt.

Jag har utmanat tjejerna i Caféet på stegräkning och känner inte direkt någon segervittring när Marie glatt berättar att i går gick hon en hel mil. På jobbet!
Visst, det är ett gäng toppentjejer, kolla bara buffén de serverar varje dag, men jag tänker inte ge mig så lätt.

På söndag serverar jag nachos på KF:s Familjedag på Skansen och står jag inte stilla så förstår ni varför. Hoppas vi ses!





3 kommentarer:

  1. Vi kör också stegräknartävling på jobbet. Tyvärr har vi problem med att de inte är så tillförlitliga, räknarna. Trist, annars är det en sån bra idé.
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  2. räknar inte alla steg då den sitter i fickan eller på byxkanten

    testa knyta med band runt benet så räknas alla steg du går

    SvaraRadera
  3. Tack för tipet. Jag stegar vidare och hoppas åtminstone vinna någon deltävling. Vi håller på fram till jul.

    SvaraRadera