2009-09-25

Kockmässan

Kolla vilka godbitar som hamnade framför min lins! Mellan scenframträdande, puddingar och intervjuer har jag extraknäckt som mingelfotograf och bestämt att de borde heta Kockmässan istället för Bokmässan.

Här dräller av matpersoner och den kock som inte har en egen kokbok finns inte. Pudddingen och plättarna gjorde kalassuccé och jag är inte förvånad. De gamla hederliga klassikerna håller. Trevlig helg från ett glatt Göteborg.

Sveriges godaste brödblogg heter Pain de Martin. Martin Johansson heter killen som gillar att dega. Mia Öhrn är mer inne på fika med gudomliga kakor och tårtor.

Jens Linder frossar i bär, svampar och långkok när han inte skriver om mat i DN. Här utan svampar men med fru.

Kock? Hemmakock? Jag glömde fråga. Han känns bekant, jag tror efternamnet är Bodstöm.

Plura gör både musik och lagar mat. Smaker från Provence, Kunsholmen och Koster finns i alldeles nya Pluras mat.

Slutligen Jesper från Norstedts med kompis. Två riktiga karlar som tagit hand om mig här nere. Vilken tur att de fanns, tack, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar