2009-06-01

Grattis Team Änglamark!!!


Ja, då stod ni där på startlinjen allihop. Friska, pigga, fräscha och starka. Dessutom lite smalare än för 10 veckor sedan. Det var en fröjd att se er! Laddade o taggade som tusan. Ert toppenhumör och leenden lyste upp hela Norrköping!

Pang så gick startskottet!
5 km folkfest. Musik i vartannat gathörn och glada heja rop från peppande Norrköpingsbor. Jag vet att ni var lite nervösa, men så här efteråt tror jag ni håller med om att själva loppet ju bara är som en smekning när man är så vältränad och väl förberedd. Samtliga gick i mål på jättebra tider och Camilla som egentligen skulle ha gått med stavar, ångrade sig i sista minuten och varvade löpning med att gå snabbt ungefär 50/50.


I mål väntade skumpa och tårta!!!
Det är så viktigt att fira ordentligt när man har nått ett mål. Tittar vi tillbaka på den här tiden och vad ni åstadkommit så måste ni ju se att ni gjort fantastiska framsteg;

Ulrika, som varit teamleader med den äran, hade i princip aldrig
sprungit förut. Varit periodare med träning och haft en långt uppehåll på ca 3 år. Nu springer hon sammanhängande gärna 40min. Att jämföra med för 2 månader sedan då 3 min kändes otroligt jobbigt! Hon ville gå ner 5 kg och har gått ner 8kg!

Camilla, det underbara energiknippet, tränar nu regelbundet minst
3ggr/ vecka har minskat 11cm runt magen 6 cm runt låren samt 5 cm runt armarna! Helt suveränt! Dans som är hennes stora passion har det blivit mer av.

Madde, som hade lite otur i starten med sjukdomar och skador kom igen rejält i halvlek. Tränar nu 4-5ggr i veckan och har fått mycket bättre matvanor. Äter regelbundet och betydligt bättre mat. Ville lära sig springa och få en ny livsstil. Mission completed!


Foffo, har lyckats med det som var viktigast för hennes del. Att sluta röka! Hurra!!! Vilken seger! Hon tycker att hon slarvat lite med kosten men har man lyckats sluta röka så är det värt allt! Tränar nu 2-3ggr i veckan och märker att konditionen redan är så mycket bättre.

Rozeta, tidigare en mums-fia, nu är det ett minne blott! Har gjort slut med chips och godis och tränar i snitt 4 ggr i veckan. Sömnproblem är borta och det opererade knäet känner hon ingenting av längre. Är stark och uthållig till tusen!

Annika, som kan power walka hur länge som helst men inte gillar att springa har nu lärt sig sin andra gångart och var den som kom först över mållinjen på 28 min. Hon är en riktig löpartalang. Efter målgång annonserade hon att hon kommer att anmäla sig till TJEJMILEN! (Hon hade ingen pistol i ryggen, jag lovar!)

Tjejerna har sammanlagt tappat 22 kilo! Superbra!

Njut nu av era framgångar och era goda vanor. Älska, skratta, ät bra och rör på er. Svårare än så är det inte. Jag kröner er härmed till Coops hälsoambassadörer. Förvalta det väl för ni är förebilder för många människor.

Jag önskar er all lycka i framtiden och tack för att jag fick ert förtroende. Det har varit skitkul!
Jag ser fram emot att se er nästa år igen på VÅRRUSET!

Bamsekramar
Blossom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar