2009-04-28

Vi möttes i grönsaksdisken

Att han är trevlig visste jag redan, passionen till mat är solklar, men att han pratar så mycket och så snabbt var lite oväntat. Vi fick faktiskt sätta oss ner bland grönsakerna och vila en stund.

I nya boken Matrevolutionen vill Jamie inspirera oss att hitta tillbaka till köket och börja laga mat igen. En gör det själv-bok med det viktiga tillägget: PASS IT ON. När du lärt dig receptet måste du lära ut till två andra. För matlagningen vidare annars dör den.

Vi bytte böcker och han fick en provsmak på Vår kokbok som kommer ut i september. Nya Grillbroschyren gjorde att ordflödet mattades för en stund och ersattes av ett antal mmmm och kan jag få receptet?

Mina träskor kommer att bli en ny standard i Jamie's kök. Träskor finns naturligt i alla restaurangkök, men nu blir det fler kockar i high heels.

Film om rester, matrevolution och köksmisstag till döttarnas stora förtjusning kommer i morgon.

4 kommentarer:

  1. Wow! Jag är minsann lite avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid beundrat honom, försökt att se alla program med honom på TV. Hans passion för mat och matlagning är härlig och inspirerande.

    SvaraRadera
  3. Han är lika bra, nästan bättre, livs levande som i rutan. Samma glödande passion för bra råvaror och enkel matlagning. Alla kan laga mat enligt Jamie och jag kan bara hålla med. Keep it simple!

    SvaraRadera
  4. åh, vilken lyxträff, något svåröverträffat!

    SvaraRadera