2009-04-19





Kön för att få komma in ringlar lång och väl framme är det inte så enkelt att du bara kliver in. Den unga mannen i dörren gör sitt bästa för att upprättahålla ordningen. Nix, jag är inte ute och testar nya heta klubbar, utan mitt på dagen har Magnolia Bakery redan en lång kö.

Om det är tack vare Carrie och Miranda i Sex and the City eller tjejerna inne i bageriet som med flinka fingrar glaserar sockersmaskiga cupcakes lär vi aldrig få veta. Men vi är många som vill smaka.

Även om du inte är en cupcakefantast så är en promenad i West Village värt besöket. Bohemchict är en bra beskrivning och mixen går från ruggigt dyrt och exklusivt, till knasigt, hippevimsigt och nästan prisvärt. Just nu blommar körsbärsträden och det är vackert som i en film. Restaurangerna har ställt ut bord med vita dukar och jag är inte svårövertalad för en stunds sitta ner och bara njuta.

Tack New York för en fullständigt sagolik vecka. Vi ses snart igen!



4 kommentarer:

  1. Ahh... jag har faktistk inte testat just Magnolias cupcakes. Crumbs öppnade just i stan där vi bor, ska också vara bra.

    Var i NYC förra helgen, tror jag tar en tur in nu i veckan också. Bara för att jag kan, liksom.

    Å andra sidan kan jag bli helt salig över svenska räkmackor och konditorier. Distance makes the heart grow fonder, tror jag man säger.

    SvaraRadera
  2. Haha vad roligt, köpte du något?

    SvaraRadera
  3. Kön var för lång och min tid för knapp. Men jag tryckte näsan mot rutan och suktades av höjden på tårtorna och glasyren.
    Eastcoatmom, jag blir riktigt avundsjuk på dig som bara kan svänga in till NY. Håller med om att avståndet gör längtan större. Hemma igen blir det nog en rejäl räkmacka.

    SvaraRadera