2009-03-09

Vårt dreamteam

Från vänster: Annika, Foffo, Rozeta, Ulrika och Camilla längst fram. Madeleine dyker upp senare i veckan.

Mer spring i benen, färre fikor och mat som fyller på orken. Här är tjejerna som ska spränga målsnöret på Vårruset. När de inte är i träningsspåret hittar du dem på Coop Konsum Saluhallen i Norrköping. Under nio veckor ger Blossom dem rätt sorts träningssug och jag fixar maten. Följ tjejernas väg mot målet. Vilket dreamteam!

Det här är tjejerna:

Annika Svensson
Jag vill få hjälp med att lära mig att springa och komma iväg till gymmet. En 30 minuters powerwalk är inga problem, då ligger till och med gubben efter. Men att springa 2,5 km är en nära döden upplevelse och nu ska jag fixa 5 km. Maten vad ska man säga, jag hamnar lätt i mackträsket.

Foffo Stalidou
Jag har faktiskt sprungit Vårruset fem gånger på strax över 30 minuter. Mitt mål är att förbättra tiden till 30 minuter blankt. Dessutom vill jag bli lite slankare runt midjan och minska sötsuget.
Det är dags att träna på att säga: Wienerbröd, nej tack.

Rozeta Temelkobska
Jag åker bil till jobbet, rör mig väldigt lite och säger inte nej till fläskfilé och potatisgratäng alldeles för sent på kvällen. Lägg till ”godisfia” så är bilden komplett. Jag är supermotiverad, här krävs ändring. Bilen är låst och parkerad.

Ulrika Jönsson
Hur ska jag få tiden att räcka till träning med små barn hemma? Jag är ständigt trött och somnar redan till Bolibompa. Dessutom har jag aldrig sett nöjet i att springa. Blossom kommer att bli min räddning mot målsnöret. Kommer jag dessutom att få på mig mina gamla kläder, älskar jag er för alltid.

Camilla Andersson
Jag sprang Vårruset 2001. Träningen har tyvärr legat i träda, men jag svänger runt i bugg en gång i veckan. Mitt mål med Vårruset är att börja gå ner i vikt för att nå det BMI som krävs för att få medicinsk hjälp för att bli gravid. Det är prio ett.

Madeleine Brink
Sedan i januari tränar jag på FriskisSvettis 2-3 gånger i veckan. Märker inte någon större skillnad mer än att jag är piggare. Löpning är inte min grej, så jag behöver peppning. Mycket Blossom,tack. Just nu pluggar jag och äter grymt oregelbundet, Sara får gärna bo i mitt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar