2009-04-24

I kväll grillar Sverige



Ska sanningen fram så är det tillbehören som gör grillen. Jag är en riktig slösa när det kommer till såser, röror och sallader.
Tomatsalsa med rostad paprika och sambalhetta, mums. Potatissallad med alldeles primörny sparris och parmesan. Mums igen. Mandelkaka med ananas, jag tror jag måste vila lite efter maten.

Vad jag grillar? Kyckling på fredag, så klart. 

Det här gör jag i helgen:
  • Kollar att rabarberna mår bra, efter att vi brutalt tog de små stackarna till rabarberkrämen.
  • Går på bio med sonen och juciebar med dottern. Hon vill ha lite NY-känsla.
  • Äter upp resterna av mandelkakan till helgfikat.

1 kommentar:

  1. ja utan tillbehör blir det ingen komplett grillupplevelse. :) din potatissallad med sparris ser ut som en riktig höjdare! ja jag skulle inte tacka nej till den där mandelkakan heller. :)

    SvaraRadera