2009-03-17

Rätt träningssug

Vilken kanonstart, första veckan är fixad. Att starten blir rätt är superviktigt, varje pass ska känna som du skulle orka lite till. När det kommer tröga och motiga veckor plockar man fram den glada starten ur minnet och ger inte upp. Du vet att det kommer att kännas bra igen.

Veckans smile:
Håll er till programmet, ni får inte springa mer. Låt suget komma!

Veckans feedback:
Camilla, misströsta inte med vikten. Du är av den kroppstypen som kallas "trög" (kan trösta dig med att jag är av samma). Det är vanligt att dessa typer av kroppar inte så gärna släpper ifrån sig sina kilon. Vi "trögingar" är stabila, pålitliga och ansvarsfulla människor. Du är stark och uthållig, det såg jag tydligt på träningspasset. Men det kommer, jag lovar.
Det går som sagt bara lite trögare än för andra kroppstyper som till exempel Annikas. Det kan kännas orättvist, men ju fortare du jobbar med din kropp istället för mot och accepterar hur den funkar desto snabbare kommer den att svara dig.

Här är ett smakprov från tjejernas första träningsvecka:

Ulrika:
Måndag: Gå 10 minuter, jogga 5 och avsluta med att gå 10. Superjobbigt redan efter 1 minuts jogging med värk i bröstet, men jag stretade på. Tog mig igenom passet och stretchade när jag kom hem.
Onsdag: Träning med Blossom, kul och superjobbigt. Nu vet jag hur ruskigt otränad jag är.

Camilla:
Söndag: Lite trögt idag, benen kändes som stockar men det var bara att bita ihop och köra. Testade en ny slinga i skogen. Geggigt men skönt med lite nytt underlag. Kroppen har kommit igång, men tyvärr syns det ju inte alls på vågen. Dags för vecka två, med nya utmaningar. Jippie, jag har klarat den första.

Madde:
Söndag: Har fixat veckans träningskvot är helnöjd och skorna är supersköna.

Annika:
Onsdag: Vårruset, vilken chock efter tre veckors semester. Inte själva springet utan att jag ska bli peppad av ett proffs. Jag har börjat tänkt på vad jag äter. Adjö till chips, mackor och godis, mer grönt och mindre portioner och det gav ett kilos viktnedgång nästa på en gång. Måtte det kännas bra hela vägen fram till Våruset.

Rozeta:
Måndag: Det var första gången jag sprang efter min knäoperation. Jag fick stickningar 2 gånger under löpandet men det gick över ganska snabbt. Jag sover som en stock.

Foffo:
Fredag: Andra rundan gick lite bättre än första.
Lördag: Promenaden på 30 minuter gick väldigt bra !
Söndag: VILA !!! Skönt.

1 kommentar:

  1. Kom igen nu mamma Foffo, inte ska väll du behöva vilodagar. Du klarar ju allt ;) <3

    SvaraRadera