2009-09-30

Klassiker med tillägg


Jag och högsta chefen Lars Idermark har samma smak. En inte allt för avancerad gissning är att det finns några fler som tillhör samma grupp: Vi som gillar raggmunkar med stekt fläsk.
En klassiker med två viktiga detaljer som gör skillnad.
Lägg krut på fläsket. Köp en hel bit sidfläsk av bästa kvalitet som du skivar själv och knapersteker. Och allt ännat än rårörda lingon får betraktas som rent fusk.

Det är inte bara Lars som är i rampljuset, på fredag lagar jag helgens smarrigaste trerätters i Fyrans Nyhetsmorgon. Redan klockan 05.00 bär det av till studion och jag funderar på att gå och lägga mig redan nu.

5 kommentarer:

  1. Raggmunkar är MUMS! Det åt jag igår! Men jag brukar också ta morötter i mina raggmunkar - det är gott!

    SvaraRadera
  2. Hei! Hva er Raggmunk på norsk? Mvh Nikolai

    SvaraRadera
  3. Ruggigt gott. Härlig bild.

    SvaraRadera
  4. Röstipotet heter raggmunkar på norska. Hoppas de är lika goda som de svenska.
    Morötter i raggorna låter som en toppenidé. Mums vad gott.

    SvaraRadera
  5. Ikke mye i Norge som er like godt som det svenske..!

    SvaraRadera