2009-06-05

Hello Africa!

50 dollar och ett par gummistövlar, det är tydligen allt jag behöver packa. På måndag morgon står jag med fötterna i Victoriasjön eller snarare sitter i båten som tar oss med ut på fisketur.

Jag är på väg på en otroligt spännande resa till Kenya tillsammans med Kooperation utan gränser. På plats ska jag få se vad pengarna när jag trycker på Biståndsknappen, gör för nytta. Hur hjälp till självhjälp egentligen fungerar. Jag ska fiska, besöka marknader och laga massor av mat enligt kenyanska traditioner.
Jag laddar bloggen med bilder, smaker, färger och upplevelser under hela nästa vecka.

Eftersom grillvädret verkar utebli och jag tänker packa något mer än gummistövlar, får ugnen fixa fredagsmyset. Turkiska paprikor, långsmala rackare med lite sötma, fylls med fetaost á la greque. Färsk pasta och möjligen ett inslag av lax eller lammkotlett, klart att servera.

För att smöra för hemmagänget tänker jag överraska med en jordgubbspavlova.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad avundsjuk jag blir! Vill också åka dit - om inte annat för att se och smaka på all den underbara maten, och frukten och bara insupa en annan del av världen. Hela alltet... Ja, ha så trevligt då...
    //Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!

    Hittar ingen mailadress till dig på bloggen... Hur får man kontakt? :-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en riktigt trevlig upplevelse!
    Tack för en intressant och bra blogg, kikar in här minst en gång om dagen!

    ha det gott!

    Hälsn
    Anne

    SvaraRadera