2009-03-06

Tjejer är bäst

Gör som jag, fira i förskott. Alla coola, snygga, sköna kvinnor såklart. Internationella kvinnodagen är på söndag, men i morgon blir det en rejäl tjejmiddag. Inga tramsiga sallader, utan retrorätt fondue är vad jag tänker bjuda på. Bra kött, massor av grönsaker och så det allra bästa: Dippsåserna.

Aioli, en salsa på grillad paprika, mango chutney och finhackad koriander, mojo rojo och jag kan nog inte låta bli att lägga till en hemgjord bea. Plockmat är bara bäst och att umgås runt bordet passar mig perfekt.
Starten blir en löjligt lättdrucken hallondaiquiri, som smakar absolut sommar. Jag lovar att dela med mig av receptet som kommer i Mersmak längre fram i vår. Men en Apple Mint Martini är inte heller fel. Ha en skön helg och bilder från fonduemiddagen kommer.

Det här gör jag i helgen:
  • Försöker komma in genom dörren till tvättstugan efter fjällresan.
  • Hälsar på världens bästa mamma.
  • Äter frukost i snigelfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar