2010-01-14

Tänk positivt

Sluta inte äta utan lägg till istället. I kom i form och ät nyttigare-tider pratas det allt för mycket om det man ska sluta äta. Jag väljer att lägga till istället. För visst känns det mer lockande att säga "Jag ska äta mer grönsaker" istället för prata om allt man ska sluta äta.
Mer grönt, mer bönor eller vad det nu är du vill äta mer av gör att det mindre bra sakta men säkert minskar. Det gäller att ge sig själv en chans att få smak på det nya goda.

Jag lägger till fisk, för det borde hela familjen äta mer av. Matig laxsoppa med ryska smaker blir perfekt. Kapris och oliver behöver inte blandas i soppan utan kan bli topping för vuxnare smaker. Det här kommer alla att gilla. Positivt tänkande, tack!

Håller ni med mig att det är enklare att lägga till och succesivt sluta? Eller är bästa metoden att sluta tvärt för att slå in på en nyttigare linje.

2 kommentarer:

  1. Kanske lite hårt bröd till soppan också? Då får man gå till ICA eller Willys och köpa Leksandsbröd för det har inte COOP längre. Varför skall COOP bete sig så illa mot sina leverantörer?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Att lägga till är ett otroligt bra sätt att ändra sina vanor. Tillslut är man inte lika sugen på det onyttiga, eller åtminstone kan dra ner på det! Jag äter alltid det nyttigaste först och förhoppningsvis finns det ingen plats för fikabröd eller annat sen.

    SvaraRadera