2009-08-17

Vässa formen

Nu ställer jag undan rödvinsdunken och stänger kranen för ett glas rött på eftermiddagen. "Jag måste skaffa ett träningskort" slår förmodligen "Vad ska vi äta till middag" på tanketoppen den här veckan. Och kom i form-tipsen anfaller mig med full kraft från alla håll.

Jag ligger kvar i sängen en extra stund för att verkligen känna efter att rätt beslut fattas. Men nej, det blir inget träningskort, rullande på pilatesboll eller specialdieter för min del. Jag väljer en mer njutningsfull väg och byter vinet mot fruktiga smoothies, väljer grönare älsklingsrätter och så långpromenera jag mig in i bästa höstformen.

Älsklingsrätt nummer 1:
En hederlig köttfärslimpa fylld med morötter, soltorkad tomat och oliv serverad med ugnsrostade grönsaker. Gör den i kväll och morgondagens middag är färdiglagad.

2 kommentarer:

  1. gud vad gott det låter! bokmärkt!

    fast vi tar ett glas vin ikväll ;)

    SvaraRadera
  2. såg bara namnet på din blogg någonstans och tänkte att: "det här är en blogg för mig!" alltid hungrig stämmer in på pricken. jag kommer att komma tillbaka och inspireras! :)

    SvaraRadera