2009-03-12

Thank God it's Friday

Radiosmoothies, nya överdragsbyxor till barnen, pippi på gryta-final, morgonkaos, träff med Änglamarks dreamteam, schlageryra och ett litet äggdrama. Vilken vecka! Fredagen kommer som en skänk från ovan och jag lovar, kvällens middag får i faktiskt sköta sig själv. Jag tänker andas och lägga fötterna ovanligt högt.

Lösningen heter foliepaket. Fetaost, körsbärstomater, peperoni och lite annat smått och gott läggs på folie, viks ihop och in i ugnen. Mina små gäster är inte i peperoniålder utan får göra sina egna paket. Broccoli, oliver och smör eller majs och tomater brukar komma högt upp på favoritpaket-listan. Köttet steks 2-3 minuter på varje sida och saken är biff, middagen är klar. Njut av helgen, våren är på väg!


Det här gör jag i helgen:
  • Hälsar på min väninna på Skarpö.
  • Lååååångkok med söndagsgryta i ugn. Grytbitar av nötkött, lagerblad, små ekologiska lökar, rötter av det som finns hemma och vin. Ställ in i grytan i ugnen, på med timern, slappa och kom tillbaka flera timmar senare till en färdig middag. Perfekt.

Klickar du dig hit i morgon lovar jag att det finns Melodifestivalmat som passar vinnarlåten!

2 kommentarer:

  1. Hej Sara,

    Tack för en trevlig pratstund i baren på Riche tidigare i veckan.

    Din blogg ser jätte bra ut, men har forfarande inte hittat din kokbok någonstans:-( några tips?

    SvaraRadera
  2. Tack tillbaka! Saras kök är så poppis att den är slutsåld, nej jag skojar bara. Den brukar finnas på Åhléns bokavdelning eller Akademibokhandeln men enklast är att beställa den här: http://www.bokus.com/b/9789100117887.html?pt=search_result
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera