2011-10-03

Heta tips inför bullbaket!

Kanelbullens dag firas den 4 oktober sedan 1999. Det är vad jag förstår 'Hembakningsrådet' som står bakom denna bullens hedersdag med syftet att hylla vår hembakningstradition genom att lyfta fram ett traditionellt och älskat bakverk!

Visst är något särskilt mysigt med att baka sina egna bullar! Det tar lite tid men det är mysigt att vänta på degen som ska jäsa och så hjälps vi åt, barnen och jag att baka ut bullarna. Jag gör på mitt sätt och dom gör på sitt kan man säga. Jag brukar försöka hejda dem med smöret (inte så mycket för fettets skull men bullarna jäser inte så bra om man brett på för mycket smör vid utbakningen) men annars är det bara att släppa fantasin lös och göra som man känner. Smarrigt blir det hur som helst!

Min favorit just nu är lägga 7-8 ojästa bullar i en form med löstagbar kant, simsalabim och du har en butterkaka! Läs mer på coop.se hur du lyckas med bullbaket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar