2009-11-27

Adventsmys

I morse julstökade jag med en riktig höjdarkille. Lars Idemark (jag har hört att han ska vara boss för både KF och Coop) och jag dekorerade pepparkakor och bakade lussekatter så mjölet yrde. Vi hann även med att fixa mina favoritkakor mandelmusslorna, det visade sig nämligen att vi är ett grymt team i köket.

De här snygga pepparkakorna är en raritet som jag återkommer till. Håll utkik här på bloggen.

- Kesella i lussebullarna gör dem saftigare och så ska de vara små förstås, så att man kan äta många. Lars och jag var rörande ense om att smått och naggande gott är bäst.


Det finns bara ett ord som beskriver känslan: Mums.

Enklaste godiset till glöggen är rullade marsipankulor som doppas i riktigt bra mörk choklad. Gör många är mitt tips, de går åt snabbare än du tror.
Äntligen är det advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar