2009-09-18

Min kokbok

Min bebis har landat! Jag är en superstolt mamma, men måste ändå erkänna att det är med blandade känslor jag håller nya (Min) Vår kokbok i min hand. Ångesten för att upptäcka korrekturfel (den innehåller nästan 1200 recept) blandas med ett lyckorus för att det faktiskt är min version. Det här är 25:e upplagan av kokboken som sålt i över 2,3 miljoner exemplar och ja, jag är superstolt.
Klassikerna är mer klassiska, det grön är hetare och den husmoderliga tonen är utbytt mot en mer lättsam. Mer om jobbet bakom denna matbibel kommer i nästa vecka.

På måndag finns den att köpa och med ett MedMera-kort i handen får du 110 kr i rabatt.
Vill du ha ett smakprov redan nu så finns det här.



I morgon tänker jag göra fetaostpajen ovan, men i kväll är jag sugen på lammkött. Änglamarks entrecôte eller lammkotletter hamnar på glöden och jag pustar ut efter veckan. Solen skiner och jag har lovat barnen efterrätt. Med en banana splitt kommer jag att hamna höst på mamma-toppen. Bäst blir den på frysta jordgubbar, allt annat är slöseri.
Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Den har jag beställt på nätt och hoppas verkligen at den kommer dom närmsta dagarna :) .
    Tycker så mycket om din andra kokbok Saras kök

    SvaraRadera
  2. Änglamarks Kravmärkta kött är efterlängtat! Igår åt jag en formidabel Burgundisk köttgryta på Änglamarkkött. Nu är det dags att gå vidare med charkuterierna! Väldigt många av dem görs på importerat kött, ofta tyskt. Rostbiffen kommer från Polen. Fram för närproducerade Kravmärkta charkuterier!
    Bengan

    SvaraRadera
  3. STORT Grattis
    Den ska jag titta närmare på
    Jag har din förra kokbok DEn har gett oss många fina måltider

    SvaraRadera
  4. Grattis Sara. Vad härligt att få göra en sån klassiker. Min version har jag haft i över 30 år, den börjar bli lite skamfilad i pärmen, men innehållet håller än.
    Men jag får nog iväg och köpa din nya, så får vi se om den håller 30 år den med ;)
    Ha det bra. / Birgitta

    SvaraRadera
  5. Du gör ju så inspirerande, roliga och genomarbetade recept så nu nu måste jag nog köpa den här...trots att jag redan har 2(!)versioner av Vår Kokbok.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Jag håller med Bengan, det behövs fler kravmärkt charkuterier. Fram för fler glammiga ekoprodukter. Tack, tack för alla glada grattis de värmer. Vill ni njuta lite extra bläddra direkt till tårtor och mjuka kakor-kapitlet.

    SvaraRadera