2009-09-24

En äkta pudding

Jag har en pudding på hotellrummet som gör mig överlycklig. Den är i toppform och jag kan inte sluta titta. Ett litet tag till kommer den att få hålla till i kylväskan, sen tänker jag släppa fram den i rampljuset.

Livs levande live kommer den att stekas tillsammans med blodplättar på Bokmässans kockscen i eftermiddag. Härligt rökt fläsk och rårörda lingon serveras till, så skynda, skynda alla som vill känna hur en riktig hederlig pudding ska smaka.

Receptet finns i Vår Kokbok och blod kan beställas hos din lokala Coop-handlare. Lugn, det kommer i fryst form och mår bäst av att tinas långsamt. Öl, stekt lök, rågmjöl och kryddor sätter smaken. Lycka till!

I tre dagar ska jag kocka på scen och i morgon blir det helt andra rätter. Jag lovar att ni kommer att få veta vad som händer på på och bakom scen. Tack och hej, puddingen är i toppform men jag måste sminka mig.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara,
    Jag blir så avundsjuk, jag vill också vara på bokmässan. Pudding förresten, förr i världen ( dvs på 50-talet) har jag för mig att mamma lagade en brödpudding av gammalt bröd Urgott med ägg ch kanel, har jag för mig. Har du med receptet i den nya Vår Kokbok? Annars vore väl det ett jättebra resttrix?
    Louise
    Konsumentföreningen Stockholm

    SvaraRadera
  2. Hej Louise, tyvärr finns det ingen brödpudding i Vår kokbok. Absolut en perfekt restmix,det närmaste jag kommer är Fattiga riddare.
    Glada hälsningar Sara

    SvaraRadera